Prodloužení trati k dálnici D8 a plánovanému velkému parkovacímu domu P+R by mělo výrazně snížit individuální automobilovou dopravu na severu Prahy.
Dojezd na stanici metra Kobylisy bude činit 8 minut, na Staroměstskou pak půl hodiny.
„Dlouhodobým zájmem Prahy je dostat co nejvíce dojíždějících do městské hromadné dopravy na hranici města. Tady půjde o komfortní propojení bezpečného parkovacího domu s ekologickou a rychlou dopravou buď na metro, nebo až do centra. Navíc se zklidní hlavní komunikace v Dolních Chabrech a uděláme z ní typický městský bulvár,“ řekl Petr Dolínek.
V roce 2017 byla z podnětu Středočeského kraje, reprezentovaného Krajskou správou a údržbou silnic (KSÚS), zpracována technická studie tramvajové tratě Vozovna Kobylisy – Zdiby. Dopravní podnik hl. m. Prahy byl na jednáních přizván jako konzultant v technických otázkách. Cílem výstavby trati je nabídnutí dopravního prostředku s vyšším komfortem, rychlostí a kapacitou proti autobusové dopravě. Záměr má sloužit zejména k vytvoření kapacitních parkovišť P+R a terminálů MHD v místech křížení uvažované trati s budoucí trasou Pražského okruhu a se stávající dálnicí D8.
Navržená trať má vést z Kobylis v ose ulice Ústecká a dále po této cestě. U mimoúrovňové křižovatky s dálnicí D8 je navržena mostní estakáda a za dálnicí ukončení s parkovacími kapacitami P+R. Dojezdová doba od tohoto parkoviště P+R tramvají ke stanici metra Kobylisy by činila cca 8 minut, přímá jízda do centra Prahy pak cca 30 minut.
Délka novostavby trati je 5,6 km, předpokládané náklady dle studie pouze na tramvajovou trať 1 940 mil. Kč (ovlivněno mimoúrovňovým křížením dálnice D8).
Ve špičkách pracovních dnů se předpokládá provoz v intervalu 4 minut, odpovídající současnému provozu linky č. 17. Realizace záměru tak může prakticky přispět ke snížení objemu automobilové dopravy v přilehlé části Prahy a k většímu podílu využití ekologické tramvajové dopravy. Záměr tím přispívá k trvale udržitelnému rozvoji. Nezanedbatelným aspektem záměru je také zklidnění hlavních komunikací ve Zdibech a Praze – Dolních Chabrech, kde zřízení tramvajové trati uličnímu profilu přinese znaky městského bulváru namísto nynější čtyřproudové komunikace.